I sin udvikling og produktion lægger Duravit stor vægt på ekstrem præcision og bæredygtighed. Vi er så overbeviste om kvaliteten af vores produkter, at vi nu tilbyder livstidsgaranti på vores porcelæn. Slutkunder kan nemt registrere deres Duravit porcelænsprodukter op til 3 måneder efter køb online her og modtage et personligt certifikat. Hvis man opdager en væsentlig defekt, fabrikationsfejl eller konstruktionsfejl, kan kravet også fremsættes online. I tilfælde af et garantikrav, afholder Duravit omkostningerne ved installation og borttagning af det berørte produkt.
Duravit tilbyder slutkunder en frivillig garanti på fem år for udvalgte produkter.
Til sanitetsporcelæn, badekar og brusekar (undtagen boblebade), toiletsæder (ekskl. douchetoiletter og brusebadetilbehør), armaturer, installationssystemer, badeværelsesmøbler og tilbehør garanterer Duravit, at disse produkter er fri for materiale, produktions- eller designfejl i garantiperioden. Det afgørende kriterium er den videnskabelige og teknologiske tilstand på produktionstidspunktet.
Hvis der opstår fejl, vil Duravit afhjælpe dem for egen regning ved at reparere produktet eller levere et nyt produkt efter eget skøn. Duravit er berettiget til at bestille en blikkenslager til at udføre tjenesterne i overensstemmelse med disse garantibetingelser.
Det defekte produkt repareres eller udskiftes ved at levere et nyt produkt af samme type og kvalitet gratis. I tilfælde af at det defekte produkt ikke længere produceres på tidspunktet for garantikravet, forbeholder Duravit sig retten til at levere et tilsvarende produkt. Efter udskiftning bliver de defekte produkter Duravits ejendom.
Alle specifikationer og krav til vores garantibetingelser kan også findes her: